NATURALNE I SMACZNE

  • domowe receptury
  • naturalne źródło odporności
  • żywe jedzenie
  • produkowane z pasją do natury

Zakwas buraczany czy sok z buraka? Ile pić dziennie i na co się zdecydować?

Buraki wróciły do łask i stały się prawdziwym hitem wśród miłośników zdrowego odżywiania i wielbicieli aktywności fizycznej! Choć są warzywem, które od lat spotyka się na rodzimych stołach, to nie każdy wie, że stanowią źródło wielu cennych witamin, minerałów i antyoksydantów. Za „witaminową bombę” uważa się przede wszystkim przygotowane z nich napoje – zakwas buraczany i sok z buraka. Ile pić dziennie i na który z nich warto się zdecydować? Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać buraczany fenomen!

Czym różni się zakwas buraczany od soku z buraka? Ten pierwszy jest napojem probiotycznym, który powstaje w procesie fermentacji. Charakteryzuje się wyrazistym, kwaśnym i orzeźwiającym smakiem oraz zawartością cennych bakterii. Sok jest natomiast napojem wyciskanym ze świeżych buraków. Jego smak jest delikatniejszy, lekko mdły i odrobinę ziemisty. Przyjrzyjmy się temu, jakie właściwości ma zakwas buraczany, a jakie sok z buraka. Ile pić ich dziennie i który zaprosić do swojego jadłospisu? 

 

Zakwas buraczany a sok z buraka? Najważniejsze właściwości 

Oba napoje wyróżniają się wieloma cennymi właściwościami. Są bogatym źródłem witamin z grupy B, żelaza, kwasu foliowego oraz przeciwutleniaczy. Wzmacniają odporność, regulują pracę układu trawiennego i wspomagają obniżanie ciśnienia oraz cholesterolu. Ponadto, korzystnie wpływają na cerę i poprawiają wydolność fizyczną. Kluczową przewagą zakwasu jest jednak zawartość dobrych bakterii, które dodatkowo wspierają działanie układu odpornościowego, dbają o kondycję mikroflory jelitowej, wspomagają oczyszczanie organizmu oraz niwelują zaparcia. Który napój lepiej sprawdzi się w Twoim przypadku i jak pić sok z buraka lub zakwas buraczany? 

 

Co wybrać – zakwas czy sok? 

Wielu specjalistów z zakresu żywienia zwraca uwagę na fakt, że warto uwzględnić kiszonki w codziennej diecie. Z tego względu rezygnacja z picia soku z buraka na rzecz zakwasu może okazać się bardzo korzystna. Ponadto część konsumentów uważa, że orzeźwiający smak napoju fermentowanego jest znacznie lepszy niż mdły posmak soku. Warto jednak zaznaczyć, że z nieco ostrym zakwasem powinny uważać osoby, którym nie służą potrawy kwaśne oraz przyprawy takie jak czosnek czy imbir. 

 

Zakwas i sok z buraka – ile pić dziennie? 

Napoje z buraków warto wprowadzać do diety stopniowo. Picie soku z buraka najlepiej zacząć od 1/5 szklanki rozcieńczonej z wodą lub innym sokiem. Zniweluje to mdły posmak i pozwoli sprawdzić reakcję organizmu. Dla wsparcia odporności docelowo zaleca się picie 200 ml soku dziennie. W przypadku zakwasu zacznij od 50 ml, a gdy organizm przyzwyczai się do fermentowanego napoju, zwiększ jego ilość do około szklanki dziennie. 

Mamy nadzieję, że nasze podpowiedzi przybliżyły Ci temat buraczanych specyfików i wiesz już, jak pić sok z buraka oraz zakwas. Jeśli chcesz wypróbować fenomenalne działanie wspomnianych dobrych bakterii, sprawdź ofertę naszego sklepu! Znajdziesz w nim szeroki wybór w pełni naturalnych zakwasów i kiszonek, które zaskoczą Cię smakiem i właściwościami.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl